Perşembe, Ekim 28, 2010

Efes ile Toz Pembe Hayaller Serisi


Evet evet başlık tam da böyle olmalıydı.Çünkü Efes Pilsen yönetiminin her sezon başlarken yaptığı toz pembe açıklamalar bu sene de geldi.Bunlar genelde Euroleague bazlı olup final four için yeterli güce sahibiz tarzı açıklamalar oluyor.Peki bu sezon neler olur ?

İlk kez ciddi ciddi Fenerbahçe Ülker karşısında izledik Efes'i.O maçı geride götürmelerine rağmen kopmadılar ve maç sonunda iyi oynayan taraf olup kupayı kazandılar.Ancak Fenerbahçe o maçtan bugüne,oldukça değişmiş gözüküyor.Geçen hafta Union karşısında izlediğim Efes Pilsen bana hiç ama hiçbir şey vaad etmeyen bir takımdı.Nitekim Union Olimpija ciddi ciddi zayıf bir takım Euroleague için.Birkaç eli yüzü düzgün oyuncusuyla oynuyorlar ancak bana kalırsa Efes Pilsen'in kesinlikle kazanması gereken bir maçtı.40 a direk dayamış Jagodnik bile durdurulamadı. (çok ekstra atsa da)

Bu hafta ise yine berbat başlayan maçta sonradan toparlanıldı ki bunda hiç kuşkusuz Vujcic transferinin büyük etkisi var.Şu an elden gelenin en iyisiydi belki de.Ki ilk maçı olmasına rağmen tecrübesiyle anında fark yarattı ve takıma hemen adapte olmuş 40 yıllık Efesli gibiydi.Ancak Efes Pilsen'de o raya oturmayan sistem devam ediyor.Çünkü takımda çok garip işler olduğunu düşünüyorum.Öncelikle Wisniewski diye bir oyuncu alıyorsunuz,29 yaşında ve tek bir farklı özelliği yok elinizdeki guardlardan.Yani bırakın ilk beş çıkmayı Ender Arslan çok daha iyi bir oyuncu Wisniewski'den.Baskı altında garip garip top kayıpları yapıyor.Bir Rakocevic vardı elimizde bu da bonus adam olacak gibi.Ender'in yerine bu adamın süre almasını yediremiyorum açıkçası.Bir de Sinan Güler var.Dünya Şampiyonası'nı hiç mi izlemediniz diye sordurtur adama.Yani maç başına 1-2 dakika süre alıyor ki aklım almıyor benim.Neyse allahtan Kerem Tunçeri inanılmaz formda ve sanki Amerikalı bir skorer gibi oynuyor bu aralar.Thornton'da biraz biraz kendini bulur gibi oldu.Roberts çok beğendiğim bir oyuncuydu ve savunmada çok etkili.Hücum yönü biraz daha gelişse enfes olacak.Nachbar aynı tas aynı hamam diyeceğim ki vazgeçtim.Çünkü Nachbar'ın kalitesi takımla ortaya çıkıyor.Slovenya'da da böyleydi,geçmişte de.Yani 1 numaralı skorer değil bu adam.Takım coşacak ki bu da coşacak.El üstü atmaya falan kalkınca aman yapma diyoruz.4 numara oynamak istemiyor o da biliyorum.Geçen seneden beri 3 numara istiyor ama penetre özelliği 4 numarada işe yarıyor.Rakocevic de bildiğiniz gibi sizlere ömür.18-20 atsa da güvenmiyorum bu adama.Güvenemiyorum.Çünkü çok kasıntı bir arkadaş.Geçen seneden beri Efes Pilsen'in nasıl tahammül ettiğini anlamıyorum.Ha patladı ha patlayacak diyoruz da adam eline koluna hiç hakim değil ki.Sürekli saçma sapan top kayıpları yapıyor.Büyük skorer falan da değil kimse bana masal anlatmasın.Adam Guiza gibi.Sanki bir sezon piyangodan Euroleague sayı kralı olmuş.Öncesinde Valencia ve Tau formasıyla da çok iyiydi ama bir oyuncuyu her maç izleyince anlaşılıyor.

Son olarak,Efes'ten bu sezon Euroleague'de en fazla final 8 bekliyorum.Türkiye'de yarı final ya da final.Ancak özellikle Avrupa'da beklentim yok.Nitekim bu sene kurulan kadronun da yeterli bir kalitede olduğunu söyleyemem.Yani,kimse bu sene toz pembe hayallere dalmasın.

Hiç yorum yok: