Çarşamba, Aralık 28, 2011

Euroleague Top 16 Grupları

                                                  Top 16 Draw Seeds




Euroleague'de Top 16 grupları belli oldu. 3 İspanyol takımının aynı gruba düşmesi şahsen benim beklemediğim bir olaydı. Keza Efes'le Galatasaray'ın aynı gruba düşmesi de ayrı enteresan oldu. Gerçi bekleniyordu.

Neyse efendim gruplara geçelim:





TOP 16 GROUPS





E GRUBU


Değerlendirme: Cska'nın sezon başı yaptığı transferlerle bu sezon önemli bir favori olduğunu belirtmiştik. Cska dışında gruplarından iyi gelen bir takım yok. İkinci Olympiacos'un bile gösterdiği performans çok inişli çıkışlıydı. Bunun gerçekleşmesinde maddi etkenlerin varlığı önemli. Ancak öyle böyle buradalar. Anadolu Efes'in harcadığı paralarla olduğu yer arasında uçurum var. Öyle böyle Top 16'ya kapak attı fakat paranın karşılığı çok daha fazlası olmalıydı. Keza Galatasaray'ın da iyi geldiğini düşünmüyorum. İyi taraftan düşünmeye çalışırsak ise ilk sezonda Top 16 görmek hiç de fena değil.

Favoriler: Cska'nın çıkamaması gibi bir şey söz konusu değil. 6-0 bile yapabilirler. Cidden diğer üç takıma göre çok daha üst seviyede bir basketbol oynuyorlar. Maksimum 1 maç kaybedebilirler diye düşünüyorum. Grubun 2 numarası için ise çoğunuz Olympiacos'u düşünüyor olabilir. Ben öyle düşünmüyorum. Efes'in ayağına büyük şans geldi. 2 numaradan Pana gelebilirdi. Cska'nın şans olduğunu söylemiyoruz tabii ki ancak Olympiacos bir şanstır. Ancak Efes'in takıma kesinlikle içeri drive edeb,len bir point guard alması gerekiyor. Tunçeri kontrolden çıkınca Ilievski idare edemiyor.



Sürprizler: Galatasaray'ın hücum silahlarının azlığı buralarda çok zorlamasına sebep olacaktır. Özellikle hücumda biraz sıkışılması halinde oyunu açıcak oyuncu sayısı çok az. Grubu 1-5 veya maksimum 2-4'le bitireceklerini düşünüyorum. 2 galibiyet bile çok pozitif bir tahmin gibi gözüküyor. Bundan fazlası büyük bir sürpriz anlamına gelir.


F GRUBU


Değerlendirme: 3 İspanyol takımının aynı grupta olduğu grup. Euroleague tarihinde daha önce herhangi bir ülkeden 3 takım aynı gruba düştü mü bilmiyorum ancak ben hatırlamıyorum. Siena'da yaşanan kayıplar, Kaukenas'ın sakatlanışı büyük darbe. Real Madrid'in ise çok çok muazzam bir kadrosu olmasa bile buralarda idare edebilecek bir rotasyonu mevcut. Bilbao'nun kadrosu oldukça geniş ancak takım olmalarında yaşadıkları sorunlar var. Sinan Erdem'deki Fenerbahçe maçı dışında herhangi bir maçta o tarz karakterli bir oyun koyduklarını görmedim. İspanya'da Fenerbahçe'ye yenildikleri maç örnek olabilir. Keza Malaga'nın kadro yapısını da Top 16'yı kaldıracak seviyede görmüyorum. 


Favoriler: Değerlendirme kısmı bu bölümü ağır şekilde yanıtladı diye düşünüyorum. Madrid ve Siena yoluna devam eder. Açıkçası Bilbao Basket'i Malaga'nın önüne koyuyorum ben. Malaga'yı 1 ya da 2 sefer izleyebildim, çok da atmak istemiyorum. Siena'nın Spurs'den bir farkı yok benim gözümde. Her sene buralardalar, tecrübeli takım falan filan. Tecrübeleriyle, guardlarıyla bu turu öyle böyle geçeceklerini düşünüyorum. Fakat 1 numarayı Madrid'den çalamazlar.


Sürprizler: Malaga ve Bilbao'nun yapacağı transferlerle 2 numara kapması sürpriz olur. Özellikle Caja'nın elenmesiyle oradan alınabilecek tecrübeli oyuncular enteresan olur. Ayrılacağını düşünmesem bile Prigioni bir takım çok şey katabilir.


G GRUBU


Değerlendirme: Fenerbahçe'ye kolay grup geldi diye diye bu grubu düşürdüler. İşin şakası tabii. Ancak cidden oldukça zor bir gruba düştü. 2, 3 ve 4 torbaların en dişli takımları geldi desek yeridir. Panathinaikos geçtiğimiz seneye nazaran biraz bozuk, doğrudur. Ancak çok çok büyük rakip. Koçları yeter desek çok da abartmış olmayız. Grubun 3 numarası Unics Kazan'da çok disiplinli oynayan bir takım. Ayrıca deplasman sıkıntılı olur. Kısaca istemeyeceğiniz türden rakip. 4 numara Milano ise Efes'le aynı cinsten. Paranın karşılığını alamadılar. Efes'den biraz daha kötüler.


Favoriler: Panathinaikos ve Fenerbahçe. Açıkçası diğer takımlardan korkmamak elde değil. Doğrudur, Milano çok kötü geçti ilk turdan. Neresinden bakarsanız bakın kadroları iyi. Toparlanırlarsa tehlikeli olabilir. Efes'deki sendrom var gibi. Unics ise beklenmedik galibiyetler çıkartabilir. Ne olursa olsun Fenerbahçe'nin ve Panathinaikos'un gruptan çıkacağını düşünüyorum. 1.sıra koltuğunu Pana'ya veriyorum.


Sürprizler: Pana ve Fenerbahçe'nin gruptan çıkamaması sürpriz olur. Özellikle Pana'nın çıkamaması. Fenerbahçe zaman zaman dengesiz oyunlar sergiledi. Son zamanlarda yükselen bir oyun olsada bu ihtimal söz konusu.


H GRUBU


Değerlendirme: Sonucu en belli grup. İlk iki takımın hem isminin hem kadrosunun diğer iki takımdan çok farklı olduğu grup. Bennet Cantu'nun ilk turda gösterdiği iyi performansı burada sergilemesi oldukça zor gibi. Keza zor bela gruptan çıkan Zalgiris'in şansı hiç yok. 


Favoriler: Bu favoriler bölümü yalandan oldu gibi, zaten değerlendirme kısmında yazıyorsun be adam diyebilirsiniz. Her neyse, Maccabi ve Barcelona. 1 numaralı koltuğa da Barcelona oturuyor. Çarprazdan Pana gelirse muazzam bir eşleşme olur muazzam. Geçen seneyi hatırlayın.

Sürprizler: Açıkçası Zalgiris'in çıkmasına ihtimal bile vermiyorum. Bennet Cantu'nun işi de çok zor. Hani olur ya, her şey üst üste gelir ve onlar gruptan çıkar. İşte bunun adı büyük sürpriz olur.



Takımlarımıza başarılar.

Hiç yorum yok: