Cuma, Ağustos 06, 2010

Celtics'in Yaş Sorunu


2007 yılının yaz aylarında gerçekleşen büyük değişimden sonra Boston Celtics cephesinde bir yaş problemidir akıp, gidiyor. Celtics yönetimi de bu sorunu tetikleyecek takviyeler yapmaya her geçen sezon hızla devam ediyor. Bu sezon kadroya katılan 'genç olmayan' oyuncular Jermain O'neal ve Shaquille O'neal oldu. Benim de aklımda herkes gibi acaba bu takımın yaş ortalaması kaç olmuştur diye bir soru oluştu.

Bu sorunun üzerine ben de araştırdım ve yazdım. Boston Celtics'in şuan için resmi olarak kadrosunda 16 oyuncu yer alıyor. Birçoğu genç ve çaylak oyuncular. Takımın genel olarak yaş ortalamasını hesapladığımızda önümüzde 27.75 gibi bir sayı çıkıyor. Bu ortalama aslında yüksek bir sonuç olsa da herkesi etkileyen bir durum değil. Ben de bunun üzerine muhtemel ilk beşi hesaplamaya karar verdim. Rajon Rondo(25), Ray Allen(35), Paul Pierce(33), Kevin Garnett(34) ve Shaquille O'neal(38) gibi bir ilk beş düşünürsek, koçun sahaya ilk olarak sürdüğü beş kişilik grubun yaş ortalaması 32.8 çıkıyor. Daha sonra düşündüm, bu yaş sorununu biraz daha inceleyelim diye. Kenardan belli bir ortalamanın üzerinde süre alabilecek oyuncuların yaş ortalamasını hesaplayalım dedim. Yine bir muhtemel beş düşünürsek, Marquis Daniels(29), Nate Robinson(26), Glen Davis(24), Jermain O'neal(32) ve sakatlığının düzeldiğini de sayarak Kendrick Perkins(26) gibi bir beşli grup daha ortaya çıktı. Bu grubun yaş ortalaması ise 27.4 oldu. Yani neresinden bakarsak bakalım, neresinden incelersek inceleyelim, neresinden hesaplarsak hesaplayalım Boston Celtics 'yaşlı' bir takım kavramı doğru çıkıyor. Ha bu demek değildir ki 'yaşlı' takımlar hiçbir şey yapamaz. Buna en büyük örnek olarak geçtiğimiz sezonun Play-Off'ları gösterilebilir.

Hiç yorum yok: