Perşembe, Ağustos 13, 2009

Bir Store Macerası


Bugün gittim bir Galatasaray Store'a.Amacım yeni sezon formalarından bir tane alarak koleksiyonuma katmaktı.İçeri girdiğimde baktım ki daha bir hafta öncesine kadar dopdolu olan mor forma reyonunda 2 adet kalmış sadece.Diğer formalara fazla rağbet yok.Üç formayı da aldım karşıma düşündüm hangisini alsam diye.Hazır arkaya kaptan ve 10 numara olan Arda'yı yazdıracakken klasik parçalıyı mı alayım dedim başta.Sonra döndüm beyaza ama onu hemen eledim.Kötü olduğundan değil.Anladınız işte.Neyse.Parçalıyla mor formayı koydum yanyana.Geçen sene de klasik almıştım dedim bu sefer mor alayım.Başta garip geldi mor forma ama daha sonra güzel göründü gözüme.Arada böyle yapmak lazım galiba.

Mor formamı alıp arkaya da 1o numara Arda'yı yazdırıp çıktım sokaklara.Güya kimse beğenmemişti mor formayı.Ondan mı kapış kapış satılmış ? Ondan mı Galatasaray Store'lar ciro rekorları kırıyorlarmış ? Zaten sokakta da durum farklı değildi.Futboldan azıcık anlayan herkes döndü döndü formama baktı.Dedim işte önyargılı Türk halkı.Gördüğümüz üzere iyi bir ''marketing'' olayına imza atmış yönetim bu formayı yaparak.Yeni strajilerde var hem.Mesela Keita'nın ilk olarak sahaya çıktığı maçta mor forma giyildi böylece Keita mor formayla özdeşleşti.Şimdi de cumartesi Sami Yen'deki maçta Elano sahaya çıktığında üstünde klasik parçalı forma olacakmış.Anlayacağınız o da o formayla özdeşleşecek.Zekice.İşte marketing denen olay böyle bir şeymiş ki beni bile kandırmayı başardı.Şimdi tekrar baktım da cidden güzelmiş ya bu mor forma.

3 yorum:

G. dedi ki...

Bana hala kötü geliyor.Bu alternatif forma renklerinin takım renklerine yakın olması taraftarıyım.Gs'nin geçen seneki turuncu forması mesela.

Mete Budak dedi ki...

Yakından görünce güzel be.Bu tür renkler genellikle bahsettiğim gibi marketing olayından ibarettir.

The Answer dedi ki...

yha aslında bu is psikolojidende kaynaklanır bende bir Fenerbahçe taraftarıyım ama bu formayı milkaya felan benzetiler aslında gruplar açılsa her yerde işte gs'nin mor forması müthiş gibi Fb liler BJK liler felan hep beğencek sürü piskolojiside belli oluyo bendede oldu baktım 15-20 tane arkadaş gruba katılmış sen Fenerbahçeli değilmiydin gelsene bu gruba diolar işte bende o yüzden bu formaya o gözle baktım ama blogger arkadaşım çok güzel birşey hatırlattı bana :)) saol!!