Perşembe, Temmuz 22, 2010

Dünyanın Yıldızları #1


Dünya Şampiyonası'na sayılı günler kala yeni bir yazı dizisine başlıyorum.Aslında geç bile kaldık ama.Dünya Şampiyonası'nda parlayabilecek olan yıldızları inceleyeceğiz.

Nicolas Batum / 1988 Fransa

Batum Fransızların son bombası olarak çıktı basketbol sahnesine.2.03 boyunda olmasına rağmen kısa forvet pozisyonunda oynaması ve özellikle kollarının uzunluğu ile dikkatleri çekti.2006 ve 2008 yılları arasında Le Mans'da forma giydi ve orada hafif hafif yıldız potansiyelini göstermeye başladı.

2008 NBA draftlarında 25.sıradan Houston Rockets tarafından seçildi.Daha sonra gerçekleşen takas sonunda Portland Trail Blazers'a geçti.Şu ana kadar rotasyon da az süreler alabildi.

Fransa Milli Takımı'nda önce 18 ve 19 yaş altı takımlarda görev aldı daha sonra 2009'da Eurobasket'te milli takım forması giydi.Batum şu ana kadar yetenekli gözüken ancak NBA'e erken gitmenin kurbanı olan bir oyuncu oldu.

Le Mans'dan sonra Avrupa'da daha büyük klüplerde forma alıp Euroleague'de daha da tecrübe kazanabilirdi.Belki bir iki sezona kadar Avrupa'ya tekrar dönüş yapar.Ancak Fransa'nın ilk beşinde kendine yer bulabileceğini ve turnuvada iyi ortalamalar tutturabileceğini sanıyorum.Onun için bu turnuva iyi bir şans.

Hiç yorum yok: