Perşembe, Haziran 26, 2014

2014 NBA Draftı Öncesi Son Rötuşlar


İşte bu. Dillerden düşmeyen 2014 sınıfının yeni takımlarına kavuşacağı draft sadece birkaç saat sonra başlayacak. Mock draft yapıp her seçimi ayrı ayrı değerlendirmeyi düşünüyordum ama bu gece çok fazla takasın olacağını düşündüğüm için vazgeçtim. Onun yerine belli başlıklara değinip, soru/cevap tarzı bir yazı yazmayı ve sonrasında mock draft yapmayı tercih ettim.

Soru & Cevap

Draft'ın klasik sorusu: Wiggins mı yoksa Parker mı?

-Bu sorunun cevabı bu tercihi yapacak takımın planına göre değişiyor. Hemen bu sezon katkı almak isteyen bir takımın Parker'ı seçmesinde yarar var. Draft'ın en hazır oyuncusu. Kendisi benim yılın çaylağı ödülü adayım. İlk sezonunda yeterli süreyi aldığı takdirde 18 sayı 7 ribaund veya üstünde ortalamalara çıkması sürpriz değil. Wiggins ise daha ilginç bir yetenek. Kansas'ta geçirdiği yıl kesinlikle beklentilerin altındaydı. Veyahut ben çok şey bekledim, bilemiyorum. Potansiyeli Parker'dan fazla. Savunmada müthiş bir yetenek, oldukça atlet. Zaman içerisinde NBA basketboluna ayak uydurduğunda onu seçen takımın franchise oyuncusu olmaya aday. Bana göre draft denilen şey potansiyel ile alakalı. O yüzden cevabım Wiggins.

Embiid için risk almaya değer mi?

-Geçen sezon ilk sıradan Bennett'ı seçen Cleveland, her pozisyona acil bir şekilde yetenekli oyuncular arayan Milwaukee için alınabilecek bir risk değil. Çünkü bu draft çok derin ve Embiid'in az da olsa bust olma ihtimali ne yazık ki mevcut. İlk iki sıra dışındaki tüm takımlar bence Embiid'i geçmemeli. Biliyorum, Philly hali hazırda daha profesyonel olarak hiç maça çıkmamış Noel'e sahip. Fakat yapacakları tercihi çok fazla düşünmeliler. Joel Embiid bir sonraki Tim Duncan veya Hakeem Olajuwon olabilecek yetenekte. Bildiğiniz üzere bu iki oyuncu franchise taşıma konusunda hiç fena değiller. Embiid risk almaya değer, draft'ta ilk beşten seçilmezse çok şaşıracağım.

Dario Saric'in bu draft'taki yeri neresi?

-Avrupa basketbolunu yakından takip edenler Saric'in basketbol sahasında yapabileceği etkiyi yakından biliyorlar. Final serisinde takımını nasıl taşıdığını ve final mvp'si kazandığını bizler kadar Amerikalı scout'lar ve yöneticiler de izledi. Ancak Saric'in Efes'le üç yıllık yeni bir anlaşma yapması ve bu anlaşmanın 2016 yazına kadar nba çıkışı bulundurmaması Saric'in 2014 NBA Draft'ındaki yerini etkiledi. 2-3 hafta kadar önce mock draft'larda 7-8 bölgesine kadar çıkan Saric, artık lotaryanın sonunda veya hemen dışında gösteriliyor. Point guard yeteneklerine sahip forvetlerin ligde nasıl bir etki yapabildiğinin en yakın örneği Boris Diaw. Hemen bu final sonrasında seçilmiş olsaydı Saric bence ilk 8'den giderdi. Yani asıl yeri orası. Ancak şu an için 16-17'den seçileceğini düşünüyorum. Son olarak, Melo'yu almak isteyen Chicago'nun bu sezon lige gelmeyecek olan Saric'i seçip*tabii 16'ya kadar kalırsa* salary cap'ten bir miktar para kurtarma yoluna gitme ihtimali hiç az değil.

Dante Exum kaçıncı sıradan gidecek?

-U-19 dışında NBA kalibresindeki hiçbir oyuncuya karşı mücadele etmemiş bir adamın böylesine derin bir draft'ta ilk üçten seçilmesi scout'ların onun hakkında çok umutlu olduğunun bir göstergesi olsa gerek. NBA yöneticileri gibi ben de onu Youtube videolarından izledim. Çok ama çok hızlı, şutu problemli, 1/2 oynayabilen Exum bu draft'ın kara kutusu. İnanılmaz bir potansiyele sahip olduğu yazılan çizilen Exum'un ilk beşin dışına çıkmayacağını düşünüyorum. Benim en kötü senaryoma göre kendisi Leandro Barbosa 2.0 olabilir. En iyisini soracak olursanız, belki çok fazla atletik olmayan bir Penny Hardaway. Ki sakatlığına kadar Penny Hardaway, Magic Johnson/Michael Jordan melezi gibiydi.

Lakers kimi draft etmeli?

-Kariyerinin geri kalanında sağlıklı kalabilse bile Kobe'nin artık iyi bir savunmacı olduğunu söylemek güç. Fazla kibarca davrandım, neyse o kadarını hak ediyor. Kobe'nin ve tabii ki takımda kalacaksa Nash'in bu eksikliğini kapatacak, hem de takımın gelecekte güvenebileceği bir oyuncuyu 7.sıradan seçebilirler. Hedefimizdeki isim Marcus Smart. Smart, Celtics'in de draft etmek istediği bir oyuncu. Celtics, Lakers'tan önce Smart'ı alırsa Plan B'ye yönelecekler.  Plan B'ye göre Lakers, listede kalan en etkili boyalı alan unsurunu kadroya katmalı. Bu da Julius Randle oluyor. NCAA sezonu başlamadan draft'ta ilk üçten gidebileceği konuşuluyordu Randle'ın. Boyalı alandaki etkinliği şüphesiz Kobe ve diğer kısalara da pozitif yönde etki edecektir.

Doug McDermott uzun bir NBA kariyerine sahip olabilir mi?

-Bu soru hakkında kötü şeyler hissediyorum. Karşımdaki duvarda bir ekran beliriyor ve Adam Morrison kılığında Doug McDermott'ı görüyorum. Ve tabii ki Charlotte forması içerisinde. Fakat iyi bir haberim var, Charlotte artık Bobcats değil. Oh be, gerçek değilmiş. McDermott 22 yaşında, NCAA sınırları içerisinde çok iyi bir skorer fakat tek boyutlu bir oyuncu. Pas, hız, savunma, top hakimiyeti, pozisyon sıkıntısı... Bunlar çok önemli faktörler ve McBuckets bu faktörlerde sıkıntı çekiyor. Savunmada onu saklayabilen bir takımda etkili olabilir. Belki vücuduna kas ekleyip Kevin Love'ın geçirdiği değişimi geçirip ligde kalıcı olabilir. Gideceği takım onun kariyerinde çok önemli bir etken olacak bana kalırsa. Harika dış alan savunmacılarının bulunduğu Charlotte'da x-factor olabilir. Lakin NCAA'de bu kadar sayı atmasaydı ilk turda seçilmesi dahi mümkün olmazdı. Bust olma ihtimali az değil ama bu yazdıklarımı bana yedirmesi de oldukça mümkün. Doğru sistem, doğru takım bu konudaki kritik nokta. Charlotte dışında bir savunma takımı olarak bilinen Chicago da kendisiyle ciddi bir şekilde ilgileniyor. Söylediğim gibi dış şuta ihtiyaç duyan bir takımda fark yaratma ihtimali bir hayli yüksek.

Takas Dedikoduları

1-Orlando/Cleveland Takası

Buna göre Cleveland ilk tur 4. ve 12.sıra ve Arron Afflalo karşılığında Orlando'ya 1 numaralı seçim hakkını gönderiyor. Cleveland yöneticisi olsam bir saniye bile düşünmeden bu takası onaylardım. 4.sıradan Embiid'i, 12.sıradan ise iyi bir kanat oyuncusunu kadroya ekleyebilirler. Afflalo ise all-star sınırlarına yakın düzeyde bir oyuncu. Asıl merak ettiğim Orlando'nun 1 numarayı aldığı takdirde kimi seçeceği sorusu. Parker veya Wiggins'ten biri olacak tabii ki.

Not: Ben yazıyı yazarken Woj bu takası yalandı. Ama hala inancım var.

2-Utah/Cleveland Takası

1 numaranın sahibi olmak kolay değil. Cleveland'ın kapısını çalan takım sayısı eminim ki hiç az değildir. Utah da onlardan biri. Favors, Burks ve 5 numaralı draft hakkını no.1 karşılığında teklif etmişler. Bu gece muhtemelen bu başlık altında tekrardan görüşecekler. Utah'ın hedefindeki isim mormon olan Jabari Parker olsa gerek.

3-Boston/Sacramento Takası

Kimi verecekleri konusunda net bir bilgi yok. Ben McLemore ve 8 numaralı draft hakkına karşılık Rondo olabilir. Love'ı takıma katamadığı takdirde Ainge'in Rondo'yu da elinden çıkaracağını ve Smart/Payton ikilisini takıma katacağını düşünüyorum.

4-Miami/? Takası

Chalmers'ın finaldeki felaket performansından sonra Riley ve ekibi bu draft'ta iyi bir yerden bir point guard seçmek istiyor. Bunu yapmak için ise Cole ve kendi draft haklarını kullanacaklarını söyleyebiliriz. Hedeflerindeki isim Napier ve Ennis.

5-Utah/? Takası

Utah'ın birçok opsiyonu var. Yukarı veya aşağı doğru takas düşünebilirler. Bahsettiğim gibi Cleveland'ın hakkını istiyorlar. Lakin bu olmazsa aşağıya doğru bir takas düşünüp Harris, Stauskas gibi şutörlere ulaşabilecekleri noktaya inmeyi düşünebilirler.

6-Chicago/? Takası

Chicago da ilk turda iki tane seçim hakkına sahip olan takımlardan. 16 ve 19.sırayı bütünleştirip daha üst sıralardan bir hak almak istedikleri konuşuluyor. Böylece iki kontrat vermek zorunda olmayacaklar. Bu olmazsa Saric'i 16'dan seçeceklerini düşünüyorum.

7-Philadelphia/Cleveland Takası

Bu biraz eski esasında. Hala mümkün mü bilemiyorum ancak Young ve 3 numaralı seçim karşılığında Philadelphia ilk sırayı talep etmişti.

8-Philadelphia/? Takası

Philly bu draftta sayamadığım kadar draft hakkına sahip. Muhtemelen birkaçını bütünleştirmeyi düşünecekler.

9-Phoenix/? Takası

İlk turda tam 3 draft hakkı bulunan Phoenix iki tanesiyle üst sıralarda bir yer elde etmeye çalışabilir.

Mock Draft


Uzun yıllar sonra ilk defa bu kadar heyecan verici bir draft akşamı yaşayacağız. Bildiğim kadarıyla Türkiye'de NBA Tv'den yayınlanacak. Benim gibi sahip olmayanlar için gece 2 sularında twitter hesabımdan link yayınlayacağım. 

Hiç yorum yok: